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日本初のインディーゲーム開発者の支援を目的としたオンラインインキュベーション(事業支援)プログラム「インディーゲームインキュベーター」(iGi)に弊社が協力させていただきます
詳細はこちらへ https://corp.marv.jp/pr/20210215-001297.html

Takumi Furusato
2021年2月15日


映画『ウルフウォーカー』を生み出したものとは:アイルランドアニメーション産業についてのレポート
1月28日、米アカデミー賞を主催する映画芸術科学アカデミーから第93回アカデミー賞長編アニメーション部門のエントリー作品が発表された。日本からの注目が最も高い作品はやはり興行収入300億円を達成した『劇場版「鬼滅の刃」無限列車編』であろう。だが、このほかにもスタジオジブリ初...

Takumi Furusato
2021年2月5日


Controversy on the necessity for updating legal system on Cosplay culture
After the first infected person who came back from Wuhan was confirmed on January 3rd, COVID-19 changed some Japanese customs and...

Takumi Furusato
2021年1月28日


二次創作文化AMVが持つ可能性とその課題:Sugoi Media共同設立者Maddison Case氏へのインタビュー
1980年代のMTVが音楽産業に与えた大きな影響については今更語るまでもないだろう。それは映像と音楽が融合した新たなビジネスとして大成功し、今やヒット曲はそのミュージックビデオとは切り離して考えることは難しい。 近年、音楽と映像の世界に新たなムーブメントが起きている。アニメ...

Takumi Furusato
2021年1月25日


弊社CEO佐藤翔の新連載が始まりました
Sho Sato, CEO of LUDiMUS started a serial report on informal game market around the world. 以下からご覧ください https://note.com/wakusei2nd/n/nc5ce...

Takumi Furusato
2021年1月21日


インドのアニメ・マンガコミュニティに今何が起きているのか?インドのアニメ情報サイト”Anime India”代表Arjun Goyal氏へのインタビュー
13億人を超える人口を抱え、10年以内には中国を抜いて人口世界一となると目されるインド。若年層が多いこの国のマーケットは、アニメ・マンガ・ゲームビジネスにとって大きなポテンシャルがあると考えられてきた一方、ユーザーがどのようにそれを楽しんでいるかが見えにくい。今回はインドの...

Takumi Furusato
2021年1月12日


Takumi Furusato commented on the media about a Chinese anime" Big Fish & Begonia"
弊社古里の記事がメディアに掲載されました https://citicpressjapan.com/articles/detail/5719

Takumi Furusato
2020年12月28日


Sho Sato, CEO of LUDiMUS will talk about game development and distribution in the world
弊社CEO、佐藤翔がオンラインイベント「黒川塾」にて世界のゲーム開発状況と流通状況についてお話をさせていただきます。 https://peatix.com/event/1743739/view?fbclid=IwAR2C5WTpPRx2d1s4NyfWxcWb_ONgUcG...

Takumi Furusato
2020年12月23日


Takumi Furusato commented on the media about a Chinese anime" Flavors of youth"
弊社古里の記事がメディアに掲載されました https://citicpressjapan.com/articles/detail/5714

Takumi Furusato
2020年12月23日
Sho Sato commented on the acquisition of SNK by Misk Fondation of Saudi Arabia
弊社CEO、佐藤のインタビュー記事がメディアに掲載されました https://news.yahoo.co.jp/byline/shigiharamorihiro/20201214-00211884/?fbclid=IwAR23Sy56vx4CS8GyAHnrGMSHoOLx...

Takumi Furusato
2020年12月14日


Doujin : invisible but important player in Japanese contents business
Tens of thousands of people who love Otaku culture would have no idea how to spend their time on the end of this year. The organizers of...

Takumi Furusato
2020年12月2日
Takumi Furusato commented on the media about Chinese anime movie
弊社古里の記事がメディアに掲載されました https://citicpressjapan.com/articles/detail/5651

Takumi Furusato
2020年11月26日


Japan is cool, for what? : The straying promotion policy for Japanese culture and industries
Just shortly after millennium, one article written by American journalist was published on Foreign Policy magazine. Douglas McGray, the...

Takumi Furusato
2020年10月30日



Takumi Furusato
2020年10月27日


Betting your health on creating a fantasy: Miscellaneous thoughts on JAniCA report
How do Japanese animators, directors and producers work? Perhaps you have some knowledge on that through documentary of Hayao Miyazaki or...

Takumi Furusato
2020年10月12日



Takumi Furusato
2020年10月9日


A city with characters : report from the exhibition “MANGA ⇔ TOKYO”
Tokyo must be one of the most suffered cities by devastating attacks and destructions on the globe: I'm not talking about earthquakes or...

Takumi Furusato
2020年9月25日


ルーディムス株式会社創業にあたって
皆さま、はじめまして。 ルーディムス株式会社社長の佐藤 翔と申します。 私たちルーディムスは、日本コンテンツの海外進出のコンサルティングを行うのが使命です。私は前職においては新興国のゲームビジネスについての調査レポートを毎月発行する、という役割を担ってきました。...
Sho Sato
2020年9月15日
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